בעל עסק? קבל 'מסכת הגנה' שתגן על העסק שלך מקורונה!

You are currently viewing בעל עסק? קבל 'מסכת הגנה' שתגן על העסק שלך מקורונה!

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    בעל עסק? קבל 'מסכת הגנה' שתגן על העסק שלך מקורונה!

    התפרצות מחלת הקורונה, מביאה עימה סכנה כלכלית נרחבת למשק הישראלי ולציבור בעלי העסקים הקטנים. עסק שלא יזהר, 'ידבק' בתופעותיה הכלכליות החמורות של מחלת הקורונה ועשוי לפשוט רגל ולמות.

    מדי יום מכריז משרד הבריאות על עוד ועוד מדינות שנכנסות 'לרשימה השחורה' של מדינות שהשבים מהן מחוייבים להיכנס לבידוד, הגבלות על קיום אירועים המוניים, אזורים ועסקים החשודים כנגועים בקורונה והמצב הולך ומחמיר.

    עד כה תופעות הלוואי של התפשטות מחלת הקורונה בישראל, כוללות: קריסת ענף התיירות והתעופה, אלפי עובדים פוטרו מעבודתם, עשרות אלפי אזרחים מצויים בבידוד, קיימת כמעט עצירה ביבוא חומרי גלם ומוצרים מסין, לקוחות עסקיים ופרטיים הפחיתו משמעותית את היקף רכישותיהם ועסקים רבים מדווחים על הידרדרות במוסר התשלומים.

    בעוד ששכרם של עובדי מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי מובטח לחלוטין, הרי שפרנסתם של בעלי העסקים הקטנים במדינה, נמצאת בסיכון גבוה.

    אפקט הדומינו הצפוי ממחלת הקורונה, והשלכותיה הפיזיות והפסיכולוגיות בקרב האוכלוסיה, עתיד להיות מורגש במשק הישראלי ויביא עימו רעידת אדמה כלכלית למשק כולו. עסק אחר עסק עשויים לקרוס, וגם אתה עשוי להיקלע לאבני הדומינו הנופלות.

    רק בעל עסק, שיקפיד על כללי הזהירות שלהלן, ימנע מהעסק שלו להידבק בקורונה ולמות.

    קודם כל, עבור על רשימת לקוחותיך ונסה להעריך עד כמה רגיש כל לקוח להתפרצות מחלת הקורונה. לדוגמא :

    • לקוחות שעוסקים בתחומים הרגישים לקריסה בתחומי תיירות, האירועים, מוצרי יוקרה ועוד
    • לקוחות שעיקר פעילותם מול מדינות המצויות ב'רשימה השחורה' של משרד הבריאות
    • לקוחות שללא יבוא או יצור זול מסין, אין להם זכות קיום כלכלית
    • לקוחות עתירי כח אדם, שעובדיהם עשויים להימצא בבידוד ולהשבית את העסק
    • לקוחות שממילא 'המערכת החיסונית' שלהם חלשה ויתקשו לשרוד כלכלית את המשבר
    • ועוד…

    ככל שהלקוח שלך רגיש יותר להתפרצות הקורונה, כך מידת ההקפדה שלך לגביו חייבת להיות הדוקה יותר, לרבות צמצום מסגרת אשראי והידוק בטחונות.

    זה אולי לא 'פוליטיקלי קורקט' דווקא בעת משבר לצמצם ללקוח מסגרת אשראי, אבל במצב של משבר עולמי, אין לאף אחד את הפריבילגיה להיות נחמד ובעל העסק חייב בראש ובראשונה לדאוג לבריאותו של העסק ועובדיו ורק לאחר כך לכל היתר.

    אם יש לך לקוח עם אשראי משמעותי, כדאי להזמין דו״ח מידע עסקי על העסק ועל בעל העסק ולעקוב באדיקות אחר מצבם, כדי שלא לקרוא בעיתון בדיעבד שהעסק פשט רגל ואין ממי לגבות את החוב. מידע בזמן אמת על הידרדרות במוסר תשלומים של הלקוח שווה זהב.

    במידה והלקוח שלך הינו חברה בע״מ הקפד לדרוש ערבות אישית מבעל המניות. סירוב לתת ערבות לחברה אומר למעשה, שבעל החברה עצמו לא מאמין ליציבות החברה שלו במקרה של משבר הקורונה. אם כך, מדוע שאתה תאמין לחברה שלו?

    וודא שיש לך חוזה בכתב עם כל הלקוחות הרגישים לקורונה ועדיף גם צ’קים או שטרי חוב בגין חוב פתוח. זה יקל משמעותית על תהליך גביית החוב בעתיד.

    יש לך ספק לגבי לקוח חדש? יש לך לקוח קיים שמתחיל לפגר בתשלום? פנה מיד לעורך דין מומחה לגביית חובות. זו יכולה להיות השיחה שתשאיר את העסק שלך בריא ומוגן מפני אפקט הקורונה.

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם