זכיה בפסק דין – חיוב דייר סרבן לשאת ב- 100% מחלקו בשדרוג מערכות טכנולוגיות יקרות ערך במגדלים ובתים משותפים

You are currently viewing זכיה בפסק דין – חיוב דייר סרבן לשאת ב- 100% מחלקו בשדרוג מערכות טכנולוגיות יקרות ערך במגדלים ובתים משותפים

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    משרדנו זכה היום (24/3/20) בפסק דין תקדימי וחשוב, בנוגע לחיוב דייר סרבן, לשאת ב- 100% מחלקו בשדרוג מערכות טכנולוגיות יקרות ערך במגדלים ובתים משותפים.

    בתיק זה, משרדנו ייצג את נציגות בית אמות ביטוח, מנחם בגין 46 תל-אביב, בתביעה כנגד דייר סרבן, שהינו בעלים של משרד בהיקף מאות מ"ר, בגין תשלום חלקו של הבעלים בעלות הכוללת של שדרוג המעליות בבניין, פרוייקט שעלותו הכוללת עומדת על היקף של כ- 5 מיליון שקלים חדשים.

    כמו כן, קבע בפסק הדין, מספר קביעות תקדימיות, לרבות זכותם של דיירי הבניין לשדרג מערכות טכנולוגיות בבניין, ולהביאן למצב העדכני:

    "כאשר מדובר ברכוש משותף טכנולוגי, שמחד מתבלה יחסית תוך זמן קצר, ומאידך מוצרים טכנולוגיים מקבילים הקיימים בשוק מתחדשים ומשתכללים כל העת, יש לשמור על מצבו בעת גמר הבניה, במובן זה שהפונקציונאליות שלו תישמר באותו אופן, בהתאמה למצב הנוהג ביחס לבתים משותפים דומים היום".

    עוד נקבע בפסק הדין, כי דייר סרבן, שהינו בגדר מיעוט, אינו יכול למנוע מהרוב לקבל החלטות בדבר שדרוג הבניין וכי גם נציגות הבניין ולא רק האסיפה הכללית של הדיירים, מוסמכת לקבל החלטות שכאלה.

    פסק הדין חייב את הדייר הסרבן לשלם את מלוא חלקו בשדרוג מערכות הבניין, אף שתשלום זה עומד על מעל 100,000 ₪, וזאת אף לאור היות הדייר הסרבן בעלים של נכס מסחרי פעיל ומניב.

    בשולי פסק הדין, נתנה כב' המפקחת לדייר הסרבן תקופה ארוכה במיוחד, בת 60 יום לתשלום פסק הדין, וזאת עקב מגפת הקורונה.

    התיק נוהל ע"י עוה"ד ליאורה לוי-גביש ממשרדנו.
    מצ"ב פסק הדין לעיונכם:

    CCF24032020_00000

     

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם