מה הכללים להתקנת עמדת טעינה חשמלית לרכב בבית משותף?

You are currently viewing מה הכללים להתקנת עמדת טעינה חשמלית לרכב בבית משותף?

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    בפסק דין תקדימי שניתן לאחרונה, פסק המפקח על המקרקעין, כי הצבת תנאי המחייב בעל דירה, המעוניין להתקין עמדת טעינה חשמלית, בביטוח צד שלישי הוא תנאי סביר !

    מנגד, הצבת תנאי, לפיו על מבקש עמדת הטעינה החשמלית, לחתום מראש על התחייבות אישית לפיצוי על נזקים עתידיים, שלא יהיו מכוסים באמצעות הביטוח, אינו תנאי סביר.

    שאלה משפטית זו נדונה בתיק: 6/384/2021 לוי יחיעם נגד נציגות ועד מרכזי רום העיר שלב ד' כפר סבא (לפני כבוד המפקח על רישום מקרקעין, מאיר פורת, פסק דין מיום 2/3/2022).

    הדייר רכש מכונית מסוג "טסלה", ובטרם רכש אותה פנה הדייר לנציגות, בבקשה לקבל את אישורה בכתב שיאפשר לחברה המתקינה להתקין עמדת טעינה חשמלית לרכבו, בצמוד לחניה הפרטית שברשותו בחניון התת קרקעי.

    הנציגות לא התנגדה להתקנת עמדת טעינה באמצעות החברה המוסמכת כפי שדרש הדייר, אך דרשה מהדייר לקבל התחייבות אישית לכיסוי נזקים, ככל שייגרמו לרכוש המשותף או לצדדים שלישיים, שאינם מכוסים על ידי הכיסויים הביטוחים שהציג בפניה.

     

    בפסק הדין המפקח קבע את הדברים הבאים:

    • התקנת עמדת טעינה חשמלית אף אם היא בחנייה פרטית היא פעולה המתבצעת ברכוש המשותף.
    • התקנת עמדת טעינה חשמלית על גבי עמוד חנייה או קיר המצוי בחנייה, היא בגדר שימוש ברכוש המשותף, כך גם בכל הקשור להתקנת תשתית חשמלית של עמדת טעינה חשמלית ברכוש המשותף. לכן, אמורה פעולה זו, לקבל את הסכמת בעלי הדירות בבית המשותף ויש לבוחנה בהתאם למבחנים שהותוו בפסיקה לגבי עשיית שימוש ברכוש המשותף.
    • לכל דייר בבית משותף זכות לשימוש סביר ברכוש המשותף, התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על תשתיותיה היא שימוש סביר ברכוש המשותף.
    • תפקידה ומעמדה של נציגות הבית המשותף מאפשרים לה להציב תנאים סבירים ולפקח על התקנת עמדת ההטענה.
    • לאור הסמכות שהוקנתה לנציגות בחוק המקרקעין לטפל בענייני הרכוש המשותף, באפשרות הנציגות להציב תנאים סבירים לבעל דירה המעוניין לבצע התקנת עמדת טעינה חשמלית על גבי הרכוש המשותף, ובמיוחד כאשר החברה המתקינה דורשת את חתימת הנציגות לפני ההתקנה.
    • הצבת תנאי המחייב בעל דירה המעוניין להתקין עמדת טעינה חשמלית בביטוח צד שלישי הוא תנאי סביר, אך הצבת תנאי לפיו על מבקש עמדת הטעינה החשמלית לחתום מראש על התחייבות אישית על נזקים עתידיים שלא יהיו מכוסים באמצעות הביטוח, אינו תנאי סביר.

     

    6-384-2021
    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם