איך לבחור עו"ד חדש 'בלי לצאת מהבית'?

You are currently viewing איך לבחור עו"ד חדש 'בלי לצאת מהבית'?

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    בשנה האחרונה, יותר ויותר לקוחות שוכרים עורך-דין חדש, מבלי שהם קיבלו עליו המלצה אישית או נפגשו עימו פיזית.

    התופעה של שכירת עו"ד חדש, 'בלי לצאת מהבית', מקבלת תאוצה, בעקבות מגפת הקורונה, קיום פגישות בזום, העברת כספים ב-ביט, התעצמות הרכישות ברשת, גודש התנועה בכבישים וריבוי הפקקים ועוד.

    כדי להבין את התופעה, ערכתי סקר קצר בקרב לקוחותיי ושאלתי אותם, מה גרם להם לבחור דווקא בי, מבלי שהיתה ביננו היכרות מוקדמת ומה היה חשוב להם בתהליך הבחירה.

    בנוסף, בחנתי גם את עצמי, איך אני הן כצרכן פרטי והן כבעל עסק, בוחר מדי פעם לעבוד עם אנשים חדשים, ללא היכרות מוקדמת עימם ואיך אני משווה בין הצעות שונות ומקבל החלטה רציונלית.

    להלן ההמלצות שלי, איך גם אתם תוכלו לבחור לעצמכם עו"ד חדש 'בלי לצאת מהבית'  :

    הדבר החשוב ביותר, הוא לקבל החלטה לפי עובדות אובייקטיביות ולא לפי הבטחות שיווקיות חסרות ערך. 

    כל עו"ד שמכבד את עצמו אמור לגלות ללקוחותיו, עובדות בסיסיות על עצמו, לדוגמא – כמה שנות ניסיון יש לו בתור עו"ד, האם רכש את השכלתו באוניברסיטה או במקום אחר ופרטים מהותיים אחרים אודותיו.   

    הלקוחות שלי סיפרו לי, כי כשהבינו שיש לי מעל 20 שנות ניסיון בעריכת דין, התקבלתי כמצטיין לשכה, למדתי משפטים באוניברסיטת תל-אביב ואני גם נוטריון מוסמך, המידע הזה העניק להם שקט נפשי וידיעה ברורה כי יש לי את הידע והניסיון לטפל בעניינים שלהם בצורה מקצועית ואמינה

    בנוסף, אני ממליץ לבדוק, האם עוה"ד מפרסם שמות של לקוחות נבחרים אותם הוא מייצג וכן פסקי דין בתיקים בהם עוה"ד טיפל, וזאת כדי שהלקוחות יוכלו לגבש דעה עצמאית על אודות אופי והיקף הפעילות המשפטית של עוה"ד. אני כמובן, מקפיד לפרסם ולעדכן פרטים אלו באתר שלי.

    לאחר הסינון הראשוני, מומלץ מאוד לקיים שיחה טלפונית קצרה עם לפחות שני עורכי-דין שונים. במסגרת כל שיחה, תוכלו להתרשם לחיוב או לשלילה מעוה"ד ולשמוע ממנו, מה הוא חושב על התיק וכיצד הוא מתכוון לטפל בו. 

    אני אישית משתדל תמיד לתת ללקוח כבר בשיחה הטלפונית הראשונה המלצה כיצד יש לטפל בתיק וגם הצעת מחיר הוגנת כבר בטלפון, וזאת כדי להקל על הלקוח לקבל החלטה. אף אחד הרי לא אוהב לבזבז זמן ומאמץ על פגישה, רק כדי לגלות בסיומה שהמחיר המוצע עבור השירות יקר להחריד.   

    תמחור הוא כמובן נקודה חשובה נוספת. בהתקשרות עם עו"ד חדש ולא מוכר, תמיד קיים חשש, לשלם סכום משמעותי מראש ולהתאכזב בהמשך מרמת השירות. לכן במקרים כאלה, ההמלצה שלי, היא תמיד להעדיף תשלום לפי תוצאה או תשלום בשלבים לפי קצב התקדמות הטיפול.

    זמינות, נגישות ותקשורת מרחוק הם האלמנט האחרון בבדיקה. בדקו תמיד, עד כמה העו"ד שבחרתם זמין לכם ובאילו אמצעי תקשורת (טלפון נייד, וואטסאפ, קו ישיר, זום וכו'). שירות משפטי יכול להמשך זמן רב ובמהלכו חייבת להיות לכם תקשורת ישירה ומהירה עם עוה"ד שלכם.

    לסיכום, לשכור עו"ד חדש 'בלי לצאת מהבית', זו משימה אפשרית בהחלט ויכולה לחסוך לכם זמן ומאמץ. אם רק תקפידו על הדגשים שציינתי, זו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה.

    אני כמובן עומד לרשותכם !

    אלון לב, עו"ד 

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם