פטור ממס הכנסה במהלך תקופת טיפול הורמונלי במחלת הסרטן

You are currently viewing פטור ממס הכנסה במהלך תקופת טיפול הורמונלי במחלת הסרטן

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    תקדים ראשון בישראל: חולה בסרטן הערמונית שקיבל טיפול הורמונלי בזריקות דקפפטיל  קיבל פטור ממס הכנסה לכל תקופת הטיפול ההורמונלי

     

    היום (5/5/21) הסתיים בהצלחה מאבק משפטי, בן 3 שנים, במסגרתו ייצג משרדנו את ד'.

    ד' חלה לצערנו בסרטן הערמונית, עבר סדרה קצרה של הקרנות ובהמשך קיבל טיפול הורמונלי בזריקות דקפפטיל למשך כשנתיים. בתום הטיפול הרפואי ד' החלים מן המחלה וכיום לשמחתנו אין עדות למחלה פעילה בגופו.

    משרדנו ייצג את ד', לצורך קבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלת הסרטן שנתגלה והטיפול שקיבל בעקבותיה.

    במסגרת הטיפול, שהתקיים הן מול מס הכנסה והן מול הוועדות הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, משרדנו טען במרץ, כי לפי לשון החוק, חולה סרטן זכאי לקבל פטור ממס הכנסה לכל אורך תקופת הטיפול ההורמונלי, גם במקרה שטיפול זה אורך מספר שנים.

    לצערנו, כל הוועדות במוסד לביטוח לאומי דחו את תביעותיו של ד', למרות שלשון החוק בעניין זה ברורה מאוד, ולפיכך משרדנו ייצג את ג', הן בוועדה רפואית ראשונה, הן בוועדה רפואית לעררים, הן בהגשת ערעור לבית הדין לעבודה ולבסוף בדיון חוזר בוועדה רפואית לעררים.

    נציין, כי במסגרת פסק הדין בו זכינו בבית הדין לעבודה, הסכים מס הכנסה, להחזיר את תיקו של ד' לדיון מחודש בוועדה הרפואית לעררים, כיוון שזו טעתה ולא פסקה לד' פטור ממס לפי לשון החוק.

    כאמור בתום מאבק עיקש בן 3 שנים, עלה בידינו, להשיג ל-ד' את הפטור הנכסף ממס הכנסה.

    בעקבות אותן שנתיים של פטור ממס הכנסה, ד' זכאי לקבל החזר מס בגובה כחצי מיליון שקל ומתוך החזר זה משרדנו זכאי לאחוז קטן כשכר טרחה תלוי הצלחה. 

    פסיקה זו של הוועדה הרפואית לעררים, הינה למיטב ידיעתנו, פסיקה תקדימית ראשונה בישראל, ומהיום זכאי כל חולה סרטן, המקבל טיפול הורמונלי, לפטור ממס הכנסה, גם אם משך הטיפול ההורמונלי הינו ארוך וגם אם אין עדות למחלה פעילה.   

    בריאות שלמה לכולם.

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם