מה קורה במצב של הגשת כתב הגנה באיחור ומה קורה אם לא מגישים כתב הגנה בכלל?

You are currently viewing מה קורה במצב של הגשת כתב הגנה באיחור ומה קורה אם לא מגישים כתב הגנה בכלל?

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    קורים מקרים רבים, בהם אדם אינו יכול להגיש את כתב ההגנה במועד.

    לעיתים מדובר בבעיה בריאותית, קושי למצוא עו"ד טוב, צורך בחיפוש ואיתור מסמכים ועדים וכו'.

    במקרה כזה, כדאי מאוד לצפות מראש את הבעיה ולא להגיע למצב של הגשת כתב הגנה באיחור.

    כדאי לפנות, בין באופן עצמאי ובין בליווי של עורך-דין, לבית המשפט, להסביר מה הקושי בהגשת כתב הגנה במועד, לצרף מסמכים ואישורים ולהגיש לבית המשפט בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה (חשוב לדעת, כי כבר בפנייה תמימה זו מצידך, אם אתה סבור שהתביעה התיישנה או שהתביעה הוגשה לבית המשפט הלא נכון, כדאי לציין זאת, כדי שטענות אלה לא יאבדו לך).

    ברוב מכריע של המקרים, בית המשפט יעניק לנתבע עוד ארכה קצרה להגשת כתב ההגנה.

    גם אם נקלעת למצב שכבר חלפה התקופה להגשת כתב הגנה, כדאי בכל זאת להגיש בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה, שכן כל עוד לא ניתן כנגדך פסק דין בהיעדר הגנה, לבית המשפט יש סמכות רחבה להאריך לך את התקופה להגשת כתב הגנה.

    מה קורה אם לא מגישים כתב הגנה ? 

    במקרה כזה, רואים את הנתבע כאילו הוא מסכים למה שהתובע כתב בכתב התביעה והתובע ברוב המקרים יקבל מבית המשפט פסק דין בהיעדר הגנה. 

    אם לדוגמא, התובע תבע סכום כספי, התובע יקבל פסק דין לטובתו המחייב את הנתבע לשלם לו את הסכום הכספי הזה, בתוספת שכר טרחת עו"ד והוצאות משפטיות. 

    פסק דין בהיעדר הגנה חזק ושווה לפסק דין שניתן אחרי משפט ממושך, ואת שניהם ניתן להוציא לפועל בצורה שווה במסגרת לשכת ההוצאה לפועל.

    יחד עם זאת, לגבי פסק דין שניתן בהיעדר הגנה, ניתן במקרים רבים להגיש בקשה לביטול פסק דין ואם הסיבה למחדל בהגשת כתב ההגנה מוצדקת, בית המשפט ייעתר ברוב המקרים לבקשה ויאפשר לנתבע להגיש באיחור כתב הגנה.

    סדרת מאמרים
    מאמר ראשי בסדרה:
    מאמרים:
    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם