רק שנה פטור ממס הכנסה?! מה פתאום?

You are currently viewing רק שנה פטור ממס הכנסה?! מה פתאום?

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

     תקופת הזכאות לפטור ממס הכנסה לחולים בסרטן

    בשנים האחרונות, חלה מהפכה, בכל הנוגע לזכאות חולי סרטן, לפטור ממס הכנסה.

    עד לאחרונה, פטור ממס הכנסה ניתן לחולי סרטן, שסבלו ממחלת סרטן פעילה והפטור הסתיים ברגע שהמחלה הפסיקה להיות במצב פעיל ועברה למצב רמיסיה.

    בשנים האחרונות, תוקנו תקנות חדשות בעניין זה, אשר כלל אינן מתייחסות לשאלה, האם מחלת הסרטן הינה פעילה או לא.

    התקנות החדשות, מעניקות נכות בשיעור 100% לחולה סרטן, במהלך השנה הראשונה שלאחר אבחנתו כסובל מסרטן.

    יצויין, כי במרבית המקרים, האבחנה בדבר מחלת הסרטן הינה פועל יוצא של ביופסיה שנערכת לחולה ולא די בבדיקות אחרות או במכתב מרופא.

    חולי סרטן רבים, פונים בעצמם למס הכנסה ולביטוח לאומי, בחלק מהמקרים הם מקבלים פטור ממס הכנסה לשנה אחת ובחלק מהמקרים, הם אינם מקבלים אפילו את זכותם הבסיסית, לפטור ממס הכנסה לשנה הראשונה שלאחר אבחנת המחלה.

    [חשוב להדגיש, כי פטור ממס הכנסה, שניתן לתקופה רצופה הקצרה מ- 365 ימים, הינו פטור מדומה, ששוויו הכספי נמוך מאוד].

    רוב מכריע של החולים, אינם מודעים לזכות נוספת שיש להם, והיא להמשיך ולקבל פטור ממס הכנסה, גם לאחר השנה הראשונה שלאחר האבחנה.

    במקרים רבים, במהלך השנה הראשונה שלאחר אבחנת המחלה, עוברים החולים סדרת טיפולים, לרבות ניתוחים לכריתת אברים, הסרת גידולים, טיפולי קרינה, טיפול כימותרפי, טיפול תרופתי וכו'.

    אבל, בחלק גדול מהמקרים, הטיפול במחלת הסרטן, נמשך חודשים ושנים לאחר השנה הראשונה, ובעיקר במקרים בהם נדרש טיפול הורמונלי (לדוגמא, לאחר אבחנה של סרטן ערמונית, סרטן השד וכו').

    רופאים רבים, קובעים מראש לחולה, פרוטוקול טיפול משולב, המשלב מס' טיפולים סימולטאנית או האחד לאחר השני, תוך שכל הטיפולים כולם, מהווים טיפול המיועד למגר את מחלת הסרטן.

    במקרים שכאלו, נמשך הטיפול ההורמונלי במחלה, גם לאחר שהמחלה עברה למצב רמיסיה, וזאת משיקולים רפואיים שונים.

    הטיפול ההורמונלי, מביא עימו תופעות לוואי רבות וקשות, אך יחד עם זאת, חולים רבים ממשיכים לעבוד גם בתקופת הטיפולים, מרוויחים משכורת (או מקבלים פנסיה) ומנוכה להם משכרם מס הכנסה.

    למרבה הצער, הוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי, מתעלמות במודע, מלשונו המפורשת של החוק, המקנה לחולי סרטן, פטור ממס הכנסה, הן בתקופה הראשונה בת שנה ממועד האבחנה והן לאחר לתקופה זו.

    כידוע, הפטור ממס הכנסה, ניתן לחולה סרטן בדרגת נכות בשיעור 100%.

    שיעור נכותו הרפואית של החולה, נקבע בהתאם לתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

    התקנה שחלה על חולי סרטן, והמשמשת ברוב המקרים לקביעת דרגת נכותם, הינה תקנה 2 (12) לתוספת, שכותרתה "לימפומה מדרגת ממאירות גבוהה".

     

    תקנה זו, כוללת למעשה 4 דרגות חומרה שונות, לפיהן על הוועדה הרפואית לפסוק נכות לחולה סרטן. להלן 4 דרגות החומרה המפורטות בחוק :

    (א)     בתום התקופה האמורה בסעיף (ב), בהפוגה מלאה – 10%

    (ב)     בתום התקופה האמורה בסעיף (ג) ולמשך שנה – 30%

    (ג)      בתום השנה הראשונה שלאחר האבחנה או ממועד סיום הטיפול הייעודי, לפי המאוחר, למשך שנה – 50%

    (ד)     במהלך השנה הראשונה שלאחר האבחנה או התקופת הטיפול הייעודי במחלה – 100%

    כל אדם סביר, שקורא את התקנות, מבין, כי השנה עליה חל סעיף ד' הינה תקופה מינימאלית, בת שנה ממועד האבחנה.

    במהלך שנה ראשונה זו, כלל לא בוחנים את השאלה האם החולה קיבל, אם לאו טיפול ייעודי במחלתו.

    דא עקא, ככל והחולה קיבל טיפול ייעודי במחלתו, הרי כל עוד הינו מקבל טיפול ייעודי זה, תמשך תחולת סעיף ד' עליו, עד לסיום הטיפול.

    המילה "או" בסעיף ד' באה להגדיר שני מצבים נפרדים, בהם יש לחולה זכאות לתחולת סעיף ד'. מצב ראשון, הינו במהלך השנה הראשונה שלאחר האבחנה. מצב שני הוא בתקופת הטיפול הייעודי במחלה. אלו שתי תקופות נפרדות, אשר כל אחת מהן לבדה מזכה את החולה בתחולתו של סעיף ד' ואין לקרוא את תקופת השנה, כתקופה מירבית הגוברת על החלופה השניה המופיעה בלשון הסעיף.

    יצויין, כי בעוד שאבחונה של מחלת הסרטן, חד פעמית היא, הרי שהטיפול הייעודי בה, עשוי להיות ממושך, עשוי להתחיל ולהפסיק לפרקים, לעיתים עם פערים של שנים רבות בין תקופות טיפול שונות. בכך בא החוק, והעביר את החשיבות שיוחדה בלשונן הקודם של התקנות למחלה פעילה (לעומת מחלה ברמיסיה), תוך שבתקנות בלשונן העדכני, ניתנת חשיבות דווקא לטיפול הייעודי שמקבל החולה.

    זאת ועוד. למקרא סעיף ג', אשר שלוב בסעיף ד' ונכנס לתוקף מייד בתום תקופת תחולתו של סעיף ד', אנו שבים ולמדים, כי כוונת המחוקק ביחס לסעיף ד' היתה לאחת מן החלופות שנה ממועד האבחנה או סיום הטיפול הייעודי – "לפי המאוחר".

    למרות שהתקנות ברורות לחלוטין, במקרים רבים הוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי, מעדיפות להתעלם מזכותם הבסיסית של חולי סרטן.

    לסיכום, אם חלילה אתה או קרוב משפחתך לקה במחלת הסרטן, דע את זכויותיך. מגיע לך לפחות שנה אחת פטור ממס הכנסה ובמידה והינך ממשיך לקבל טיפול למחלה, במיוחד טיפול הורמונלי ארוך טווח, דרוש להמשיך ולקבל פטור ממס הכנסה, כל עוד אתה מקבל את הטיפול.

    חשוב לדעת, כי מותר בהחלט במהלך תקופת הפטור ממס ההכנסה להמשיך לעבוד ולקיים חיים רגילים (במידת האפשר), שכן הפטור ממס ניתן על מנת לעודד חולים להמשיך ולעבוד חרף מצבם.

    משרדנו מסייע לחולים רבים לממש את זכותם לקבל פטור ממס הכנסה, וכחלק מהטיפול אנו מלווים אישית את החולה ומשפחתו, בכל תהליך קבלת הפטור ממס, לרבות בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, בהגשת עררים ובייצוג בפני וועדת עררים וכן בהגשת ערעורים ובייצוג בבית הדין לעבודה.

    רוצה לדעת עוד כיצד להשיג פטור ממס הכנסה ? לחץ כאן

     

    למשרדנו 20 שנות ניסיון והצלחה מוכחת בהשגת פטור ממס הכנסה ללקוחות רבים, אשר קיבלו בזכותנו החזרי מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

    אל תהסס,  השאר פרטים או פנה למשרדנו,  ואנו נשמח לעזור גם לך, לממש זכאותך לפטור ממס הכנסה.

    דיסקרטיות מובטחת!

    השגת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, הוא מבחינתי מלאכת קודש.

    גילויה הפתאומי בדרך כלל של מחלת הסרטן, מכניס את החולה ובני משפחתו למצב קשה וכמעט בלתי אפשרי, כשהם נדרשים לקבל החלטות הרות גורל תוך זמן קצר וזקוקים יותר מתמיד לשלווה הכלכלית, שמקנה להם פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

    פטור ממס הכנסה לחולי סרטן מביא עימו הגדלה מיידית של המשכורת או הפנסיה, שכן כל השכר ברוטו הופך למעשה לשכר נטו ולא משולם מס הכנסה, שלעיתים יכול להגיע עד כדי 50% מהשכר.

    ההפרש העצום בשכר, נועד לסייע כלכלית לאלו שזכאים לפטור ממס לחולי סרטן, לצלוח תקופה קשה של חוסר וודאות תעסוקתי, אובדן מקור הפרנסה או הפחתת היקף העבודה, במיוחד לאחר גילוי מחלת הסרטן ובתקופת הטיפולים הקשים.

    במקרים בהם גם מושג החזר רטרואקטיבי ביחד עם הפטור ממס לחולי סרטן, אזי עשוי להתקבל סכום כספי משמעותי בהיקף של מאות אלפי שקלים ומעלה, סכום שבהחלט מסייע רבות לחולים ובני משפחותיהם.

     

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם