מדוע כדאי מאוד לדרוש מהיצרן בחו"ל זכות ליבוא בלעדי של המוצרים?

You are currently viewing מדוע כדאי מאוד לדרוש מהיצרן בחו"ל זכות ליבוא בלעדי של המוצרים?
מדוע כדאי מאוד לדרוש מהיצרן בחו"ל זכות ליבוא בלעדי של המוצרים

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    הסעיף החשוב ביותר בכל הסכם יבוא, הינו סעיף הבלעדיות.

    הזכות ליבוא בלעדי של מוצרים מיצרן מסוים, מעניקה ליבואן יתרון מהותי על פני מתחריו בשוק,
    ככל שהיצרן בחו"ל או המוצר המיובא בלעדית ייחודיים ויוקרתיים יותר, כך כמובן ערכה של הזכות לבלעדיות רב יותר.

    גם בעולם גלובלי, בו לקוחות רבים מבצעים יבוא אישי באינטרנט מאמזון, אלי-אקספרס וכד', עדיין הזכות ליבוא בלעדי קריטית, בייחוד במוצרים שקשה או יקר לייבא מחו"ל.

    במקרים רבים, היצרן בחו"ל מהסס להעניק באופן פורמאלי ובכתב את הזכות לבלעדיות, ומבטיח כל מיני הבטחות עמומות בעל פה או באי-מיילים. זהירותו של היצרן בחו"ל נובעת לעיתים מחוסר היכרות מעמיקה עם היבואן הישראלי ויכולותיו או מרצונו של היצרן בחו"ל לפעול באמצעות מספר משווקים מקומיים שיתחרו ביניהם ואף מכוונותיו של היצרן להפיץ בעצמו, את מוצריו בישראל, בין באמצעות נציג מקומי ובין באינטרנט.

    במסגרת ניסוח הסכם היבוא, ניתן לתת פתרון לכל חשש כזה מצד היצרן בחו"ל כך שיצרן יהיה  בטוח שמתן הבלעדיות ליבואן הישראלי לא יפגע באינטרס חיוני של היצרן.

    רצוי להציג ליצרן בחו"ל, את מדינת ישראל, כשוק קטן, בגודל של עיר ממוצעת באירופה או בארה"ב, ולמעשה מתן הבלעדיות ליבואן הישראלי, אינה גורעת נתח ממשי, מיכולת היצרן לשווק ליתר חלקי העולם.

    כמו כן, יבואן שמקבל בלעדיות, בדרך כלל ישקיע מאמצים ומשאבים רבים יותר, בשיווק המוצר ברחבי המדינה ותהיה לו שליטה טובה יותר, על רמת המחירים בהם ישווק המוצר בישראל, דבר שיאפשר להגדיל היקפי מכירה ורווחים ויאפשר גם ליצרן בחו"ל להפיק יותר רווחים מהמכירות במדינת ישראל.

    במידה והצלחת לשכנע את היצרן בחו"ל להעניק לך בלעדיות, חשוב מאוד שסעיף הבלעדיות בהסכם, ינוסח בצורה נרחבת, כך שיכלול גם התחייבות של היצרן בחו"ל, לסייע במניעת יבוא מקביל (פרללי) לישראל ע"י גורמים מתחרים. לדוגמא, היצרן יכול להתחייב שלא למכור מוצרים לגורמים בחו"ל, אשר ידוע שבכוונתם לשווק את המוצרים בישראל.

    חשוב מאוד במסגרת המשא ומתן הראשוני עם היצרן בחו"ל, להתעקש על קבלת בלעדיות לשיווק בישראל, אפילו אם זו מותנית בהתחייבות למכירת כמויות מסוימת של מוצרים וכו'.

    טיפ קטן: רצוי להגדיר את הטריטוריה אליה מתייחסת זכות הבלעדיות, ככוללת לא רק את מדינת ישראל, אלא גם את שטחי הרשות הפלסטינאית ורצועת עזה. וזאת הן כדי להרחיב את פוטנציאל המכירות והן כדי למנוע זליגת מוצרים משטחים אלו לשטחי ישראל.

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם