פסיקה חדשה בנושא עובדים זרים: השיקול של טובת המטופל הסיעודי הוא השיקול המכריע!

You are currently viewing פסיקה חדשה בנושא עובדים זרים: השיקול של טובת המטופל הסיעודי הוא השיקול המכריע!

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    משרד הפנים עושה לך או להוריך קשיים בהעסקת עובד זר ספציפי בענף הסיעוד ? דחו את בקשתכם להעסקת עובד זר בכל מיני תירוצים?

    לפי פסיקה חדשה של בית המשפט העליון, השיקול של טובת המטופל הסיעודי הוא השיקול המכריע!

    פסק דין תקדימי חדש, שניתן על ידי בית המשפט העליון, מחייב את שר הפנים ואת הוועדה המייעצת, להעדיף באופן ברור, את צרכיו של המטופל הסיעודי המסויים על פני כל שיקול אחר, ולמעשה גובר כמעט על כל תנאי פרוצדוראלי אחר.
    מהיום, נגמרו כל התירוצים לדחיית בקשה להעסקת או הארכת אשרה לעובד זר, ובמידה ואכן טובת המטופל מחייבת העסקת עובד זר ספציפי, יש להעניק את האשרה.
    להלן ציטוט מתוך פסק הדין התקדימי:

    "תכליתו של הסעיף היא תכלית הומניטרית מובהקת שעניינה מענה למצוקתו של מטופל סיעודי מסוים, במצבים שבהם טובתו מחייבת את המשך הטיפול בו על ידי העובד הזר שכבר מטפל בו, גם אם זה לא טיפל בו ברציפות בשנה שקדמה להגשת הבקשה.
    הסעיף מבטא העדפה ברורה של צרכיו של המטופל הסיעודי המסוים, על פני שיקולים כללים הנוגעים לאסדרת תחום העובדים הזרים בתחום הסיעוד. לפיכך, ובשים לב לאופיים הייחודי של המקרים ההומניטריים שעליהם חל הסעיף, הוקנתה לשר הפנים סמכות רחבה, השמורה למקרים מעטים יחסית, שלא הוטלו עליה מגבלות מהותיות, ולא נקבעו תנאי סף או תנאים מקדימים לצורך הפעלתה".

    בר"ם 8668/17 רביד נ' רשות האוכלוסין וההגירה – משרד הפנים (30.10.19)

    משפחות רבות של קשישים סיעודיים מגיעות למשרדנו, במצב כמעט נואש. עד שעלה בידן למצוא עובד זר מתאים, מסרבת מדינת ישראל לאשר למשפחה להעסיק את העובד הזר ולמעשה מותירה את הקשיש ומשפחתו בהלם ובחרדה מפני הבאות.
    כאן אנו נכנסים לתמונה. משרדנו לומד את פרטי המקרה לעומק ולאחר מעניק טיפול מקצועי ומסור, על מנת להשיג  לקשיש הסיעודי היתר להעסקת העובד הזר.
    אנו רואים זאת כשליחות, לסייע לקשישים ולבני משפחותיהם בשעת דחק ומצוקה זו, כואבים את כאב הקשיש והמשפחה על היד הקשה המופעלת כלפיהם, ופועלים ללא לאות, על מנת לאפשר לקשיש לסיים את חייו בכבוד בביתו, כשהוא מטופל במסירות ובמקצועיות בידי העובד הסיעודי הזר שבו ליבו חפץ.

    רוצה לקרוא עוד על הארכת אשרת שהייה לעובדים זרים מטעמים הומניטריים? לחץ כאן

    מצ"ב פסק הדין המלא, לעיונך:

    psd301019
    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם