בעל עסק קטן, המיתון בפתח? תתחיל להיכנס למתח!

You are currently viewing בעל עסק קטן, המיתון בפתח? תתחיל להיכנס למתח!

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    הגרעון האדיר בתקציב המדינה הוא ממש לא בעיה של שר האוצר כחלון בלבד.

    הגרעון בתקציב והמיתון הצפוי בעקבותיו, הוא בראש ובראשונה בעיה של בעלי העסקים הקטנים. כן, עסקים כמו שלך, שמעסיקים כמה עובדים ונותנים (בלית ברירה) אשראי לא קטן ללקוחות.

    אפקט הדומינו הצפוי, מצמצום תקציבים, סגירת עסקים ופיטורי עובדים, עתיד להיות מורגש במשק הישראלי ויביא עימו רעידת אדמה כלכלית למשק כולו. עסק אחר עסק עשויים לקרוס, וגם אתה עשוי להיקלע לאבני הדומינו הנופלות.

    את יום הדין הכלכלי הזה ישרוד, רק בעל עסק שנערך מראש למבול.

    קבל כמה טיפים ל׳תיבת נוח משפטית׳ לקראת המיתון :

    1. ערוך רשימה של עשרת הלקוחות שחייבים לך הכי הרבה כסף, כולל כאלו שעובדים איתך זמן רב, ונסה להעריך עד כמה רגיש תחום העיסוק של כל לקוח למיתון. ככל שהלקוח רגיש יותר, כך מידת ההקפדה שלך לגביו חייבת להיות הדוקה יותר, לרבות צמצום מסגרת אשראי והידוק בטחונות.
    2. וודא שיש לך חוזה בכתב עם כל הלקוחות ועדיף גם צ’קים או שטרי חוב בגין חוב פתוח. זה יקל במעט על תהליך גביית החוב בעתיד.
    3. במידה והלקוח שלך הינו חברה בע״מ הקפד לדרוש ערבות אישית מבעל המניות. סירוב לתת ערבות לחברה אומר למעשה, שבעל החברה עצמו לא מאמין ליציבות החברה שלו במקרה של מיתון. אם כך, מדוע שאתה תאמין לחברה שלו?
    4. אם יש לך לקוח עם אשראי משמעותי, כדאי להזמין דו״ח מידע עסקי על העסק ועל בעל העסק ולעקוב באדיקות אחר מצבם, כדי שלא לקרוא בעיתון בדיעבד שהעסק פשט רגל ואין ממי לגבות את החוב. מידע בזמן אמת על הדרדרות במוסר תשלומים של העסק שווה זהב.
    5. אם נודע לך שעסק נקלע לקשיים – היוועץ מייד בעורך-דין מומחה לגבייה. יתכן ויש לך חלון הזדמנויות קצר להציל את החוב כלפיך ויש לנקוט בהליך הנכון ומייד.
    6. גם לקוח טוב, נאמן וותיק, עשוי להיקלע למיתון. כשיגיע הרגע בו על הלקוח לבחור אם לשלם משכנתא ולהאכיל את ילדיו או לפרוע לך את החוב, ברור במי יבחר. מניסיון, אנשים לא יהססו להתגרש פיקטיבית, להבריח דירות ולברוח מהארץ – הכל בחסות מערכת אכיפה די רופסת שיש בישראל. לכן, נקוט ביחס לכל לקוח בשיטת ׳כבדהו וחשדהו׳ ואם יש ספק – ותר על הלקוח ואל תתפתה לתת אשראי יקר שספק אם תצליח לגבות חזרה.
    7. יש לך ספק לגבי לקוח חדש? יש לך לקוח קיים שמתחיל לפגר בתשלום? פנה מייד לעורך דין מומחה לגביית חובות. זו יכולה להיות השיחה שתשאיר אותך עומד איתן בסדרת נופלת של אבני דומינו.

     

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם