תשכחו מכל מה שסיפרו לכם. לשופטים בבית הדין לעבודה יש סמכות לפסוק נכות רפואית במקום ובעצמם!

You are currently viewing תשכחו מכל מה שסיפרו לכם. לשופטים בבית הדין לעבודה יש סמכות לפסוק נכות רפואית במקום ובעצמם!
פטור ממס הכנסה

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    פסק דין תקדימי של כב' ביה"ד הארצי לעבודה קובע, כי במקרים חריגים, יכול בית הדין לעבודה, לפסוק דרגת נכות בעצמו, ולא להחזיר את התיק לדיון נוסף בביטוח לאומי.

    פסק הדין מהווה בשורה, לעשרות אלפי נכים, אשר גם לאחר שהם זוכים בערעורם בבית הדין לעבודה, הם נאלצים להמתין לעיתים חודשים ושנים, עד שעניינם נידון מחדש בוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי.

    דעו מעתה, כי לשופט שדן בתיק בבית הדין לעבודה, יש סמכות להכריע מייד בשאלת גובה הנכות, ואין חובה תמיד להחזיר את התיק לדיון נוסף בוועדה.

    להלן ציטוט נבחר מתוך פסק הדין :

    "במקרים חריגים שבהם הטעות בהחלטת הוועדה היא טעות גלויה על פניה ותיקונה אינו מחייב ידע או שיקול דעת רפואי יתקן בית הדין את הטעות בעצמו…

    במקרים ספורים שבהם התגלתה טעות גלויה על פניה שאינה מחייבת ידע או שיקול דעת רפואית, כגון טעות חישובית, קבע בית הדין את דרגת הנכות ולא החזיר את העניין לוועדה הרפואית…

    בנסיבות אלה מתקיים לפנינו התנאי כי מדובר בטעות גלויה על פניה ושתיקונה אינו מחייב ידע או שיקול דעת רפואי". 

    רצ"ב פסק הדין במלואו. 

    אודות משרדנו 

    משרדנו מלווה חולים קשים, בהליכים לקבלת פטור ממס הכנסה.

    לעיתים קרובות, נופלות טעויות בעבודות הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, ואנו כמובן מגישים ערעורים לבית הדין לעבודה.

    לדוגמא, בימים אלו אנו מטפלים באדם, הסובל מכמה וכמה מחלות סרטן קשות ושונות שפרצו בגופו, מטופל אונקולוגית מזה שנים, ולמרות זאת טרם זכה לפסיקת נכות בגין מחלתו.

    חשוב לדעת, כי מחלת סרטן פעילה מזכה ב- 100% נכות, סרטן במצב רמיסיה מזכה ב-50% נכות והחלמה מלאה מסרטן (אם כלל יש כזו) אינה מזכה בנכות כלל.

    לאחר שזכינו בערעור בבית הדין לעבודה, נאלצנו להמתין 8 חודשים תמימים לוועדה רפואית חוזרת בביטוח לאומי, ועוד הדרך רבה לקבלת הפטור ממס.

    לכן, פסק דין תקדימי כזה, מהווה בהחלט בשורה לציבור הנכים ושימת קץ לתלאותיהם.

    מותר לבית הדין לעבודה לתקן טעות משפטית בולטת

    לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
    מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם